söndag 30 november 2008

Nikotinberoende hund

Jag drömde att jag jobbade på en veterinärmottagning och att det kom in ett par med en liten hund. Kvinnan i paret berättade att om deras hund inte hade blivit frisk efter 25 år, så hade de lovat sig själva att ta hunden till veterinär.
Nu hade det gått 25 år och kvinnan ville betala veterinärkostanaderna motsvarande som dessa var för 25 år sedan. Det uppstod därför en konflikt på mottagningen mellan hundägarparet och personalen.
Detta skedde i draget när jag skulle sluta för dagen och jag hann därför inte se hur det hela slutade.
Jag hade min hund, som var en schäfer, med mig till jobbet och skulle efter detta bege mig hem till mina föräldrar.
Efter att jag hade lämnat veterinärmottagningen, promenarade jag och min hund i sällskap med en gammal skolkamrat till mig, som vi träffade längs vägen.
Det var kolsvart på himmlen och jag sa därför till min kompis att jag trodde det skulle bli åska. Han svarade mig då:
- Ja, jag ser att det redan har börjat regna därborta i buskarna.
Vi fortsatte att promenera och min hund hade börjat röka cigaretter. Den rökte cigarett efter cigarett medans den gick i kopplet en bit före oss. Fimparna sprätte den ifrån sig och ut i gatan.
Jag tänkte i mitt stilla sinne, att vad kommer morsan säga när hon ser att jag har en hund som är nikotinberoende.//TL

Inga kommentarer: