söndag 7 december 2008

Grannen Mia och Knut Knutsson från Antikrundan

I den här drömmen, jagade jag mina föräldrars granne Mia.
Efter att ha jagat henne en stund, blev hon arg på mig och tog fram ett pistolliknande föremål, som hon gav mig någon sorts elchocker med. Elchockerna innehöll dessutom någon sorts förbannelse, som skulle komma att skapa olycka hos mig och mina föräldrar.
Direkt efter att jag hade fått dessa ”elchocker”, rusade jag till mina föräldrar, med bräckliga steg. Det kändes precis som att jag sprang i tjära, och jag funderade om jag skulle kunna klara av att ta mig till föräldrarna, vilket jag dock nätt och jämnt gjorde.
Min mor blev förtvivlad över det som hade hänt och ringde därför till Mias mamma, för att försöka reda ut alla missförhållanden och därmed också försöka häva förbannelsen.
Mia var inte hos sin mor, utan hade gått någon annanstans.
Mias mamma stod dock på sig, och förklarade att förbannelsen skulle bestå. Den skulle därför inte tas tillbaka.
Efter telefonsamtalet med Mias mor, gick mina föräldrar uppgivet och satte sig ute på trappan till deras hus. Jag följde efter och ställde mig i dörren bakom dem.
Plötsligt fick jag se en blixt fara upp från ett träd, i en annan grannes trädgård. Denna trädgård ligger ca 100 meter bortanför där mina föräldrar bor.
Blixten från grannens träd, for upp i luften och i en båge mot mina föräldrars hus.
Innan den slog ner framför mina föräldrar, omvandlades den till Knut Knutsson från tv-programmet Antikrundan.
Knut Knutsson landade med en åskliknande explosion framför mina föräldrar, som i samma ögonblick kastades av trappan och framåt på gräsmattan.
Explosionen gjorde att det fattade eld i min mors träsko och hon fick därmed bråttom att släcka denna brand.
Efter att morsan lyckats släcka elden, konstaterade hon följande:
- Jag har alltid gillat Knut Knutsson från Antikrundan, men nu är det slut med detta.
//TL

Inga kommentarer: