lördag 6 december 2008

I skogarna utanför Munkfors

Av någon konstig anledning, utspelar sig den här drömmen strax utanför Munkfors, som jag för övrigt inte har någon som helst anknytning till.
I drömmen hade jag träffat ett par, som jag uppfattade som mycket trevliga.
De båda lyckades övertala mig att följa med dem upp i skogen, strax utanför orten.
Väl uppe i skogen, ändrades deras attityder och de blev genast mycket otrevliga.
De hotade att göra mig illa och hade hundar som vaktade mig, så att jag inte skulle kunna fly ifrån dem. De hade en ny hund varje timme, som skulle vakta mig. Däremellan fick dessa hundar vila uppe i ett träd.
Vid två olika tillfällen försökte jag fly, vilket innebar att jag fick en hund efter mig vid varje flyktförsök. Kvinnan i paret ropade dock hundarna tillbaka så fort detta hände, och jag stannade emellertid kvar.
En gång när mannen inte var närvarande, lyckades jag fly därifrån.
Detta skedde genom att jag stoppade in tummarna i rumpan och åkte på armbågarna därifrån. Styrde gjorde jag med benen. Jag gled mycket snabbt och effektivt på armbågarna och tänkte att jag nog tar mig till busstationen i Munkfors i alla fall. Ifrån Munkfors kunde jag sedan ta bussen eller tåget till Hagfors och då kunde min far komma och hämta mig.
En stund efter att jag hade anlänt till busstationen, kom paret också dit. De var då vänliga och försökte få mig att följa med dem igen, vilket jag vägrade göra.
//TL

1 kommentar:

Anonym sa...

hehehehh du använde armbågarna som medar *LER*
Du är för härlig din vän bella