tisdag 2 december 2008

Bellis från norrland

I den här drömmen, skulle en kvinnlig bekant från norrland vid namnet Bellis, flytta ner till Värmland.
Vi råkade ha turen att hamna i samma bostadshus jag och hon.
Eftersom Bellis var ny på orten, brukade jag ofta ta mig ann henne, genom att bl.a. visa henne runt på olika platser där vi bodde.
Vid ett tillfälle, tog jag med henne till min bror och hans sambo Camilla, som bodde ett stycke längre bort, fast ändå på samma ort som oss.
Vi tog en promenad till min bror.
När vi kom fram till brorsan och Camilla, visade det sig att de hade besök, av en kvinnlig klasskamrat till Camilla.
Den här klasskamraten hade alltid egenheten att ha med sig sin stora bergsprängare (en sorts bandspelare) till skolan. Så fort det blev rast, brukade hon gå ut på skolgården och slå på sin bergsprängare och spela Eloise med Arvingarna på högsta volym. Detta var tydligen hennes favoritlåt.
Jag och Bellis stannade hos brorsan och Camilla en stund, drack kaffe och pratade. Därefter gick vi hem till vårat bostadshus.
När vi gick där, var det ganska blött, fuktigt och halvmörkt, efter att det hade regnat rätt kraftigt medan vi var hos min bror.
Bellis hade högklackade skor och nylonstrumpbyxor på sig.
Plötsligt under promenaden, råkade jag och Bellis halka omkull, båda samtidigt.
Vi hamnade på rygg båda två, och Bellis ena skoklack hamnade på min bara mage.
Skoklacken var ganska vass, och rev därför upp ett sår på min mage.
Detta gjorde väldigt ont, och rent instinktivt tog jag tag i Bellis ben, bara för att mota bort detta från min mage.
När jag greppade tag om hennes ben, råkade jag ta ett alldeles för hårt grepp och nylonstrumpbyxorna revs därför sönder och förvandlades till nätstrumpbyxor.
Bellis blev väldigt förtvivlad och skrek:
- Nu är mina strumpbyxor förstörda! Nu kan jag bara ha dessa på mig, när jag ska mäta storleken på mina myggbett.
//TL

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du vännen de där strumbyxorna skulle ja behöva sommartid å mäta de norrlänska myggbetten ,,,dom är inte å leka med hahahahah kram på dig ;)

Drömbloggen sa...

Ja jag fixade ju dina strumpbyxor, så att du kunde mäta storleken på dina myggbett. Har du inte strumpbyxorna kvar längre? Kunde du mäta storleken på myggbetten efter att jag ordnat till strumpbyxorna åt dig? ;-)

Anonym sa...

Jodå ,,de gick alldeles utmärkt ;)och jag har dom kvar ,,kan ju inte bara slänga såddana fina sexiga strumbyxor o dessutom till så stor nytta å mäta myggbetten här i norrland o jämföra dom me dom i värmland!!Villken storlek har i på myggbetten i värmland?? Skicka mig några mått så ska jag jämföra ,,,kommer ju inte ihåg sen sisst ;) *LER* Bella