måndag 8 december 2008

Jag, Greger och Marie

I den här drömmen, var jag ute och åkte bil med en kvinnlig bekant från dalarna, som heter Marie.
Marie körde och jag satt i framsätet.
Medan vi åkte, kom Marie på att hon hade glömt en sak hemma i sin villa, och vi blev därför tvungna att åka hem till henne, så att hon fick hämta det hon skulle.
När vi kom hem till Marie, råkade min vän Greger dyka upp hemma hos henne samtidigt. I drömmen var Greger Maries exsambo och hon hade även ett par barn med honom.
Marie uppmanade mig att sitta kvar i bilen och vänta, medan hon gick ut och pratade med Greger.
När jag satt där i bilen, kunde jag höra att samtalstonen mellan Marie och Greger blev allt hetsigare och strax grälade de högljutt.
Greger gick så småningom därifrån och Marie kom tillbaka och satte sig i bilen. Hon var mycket upprörd och arg.
Vi åkte ifrån hennes hem. Det var ganska tyst i bilen medan vi färdades fram.
Plötsligt fick vi se Greger en bit bort vid vägkanten av en väg, som löpte parallellt med den vi färdades på. När han fick syn på oss gjorde han en romare mot bilen. Jag log och småskrattade åt detta och tänkte i drömmen ”typiskt Greger”.
Marie blev mycket väldigt arg när jag skrattade.
- Och du sitter där och skrattar du! Det där var väl inget roligt heller!
Sa hon argt.
När vi hade åkt en stund, kom vi på att vi skulle åka hem till Marie och ha mysiga sängaktiviteter.
På nytt åkte vi därför hem till Marie.
När vi kom hem till henne, fanns Maries sambo Jörgen i bostaden.
Jörgen var en gammal skolbekant till mig, som var lika gammal som jag.
Jörgen hade väl klart för sig vad vi hade för avsikt att göra, men var inte alls arg över detta.
Istället för att gå upp i sängkammaren, hamnade jag och Marie med Jörgen, i deras skinnsoffa i vardagsrummet. Där uppstod djupa diskussioner om antidepressiva läkemedel.
Jag förklarade att de antidepressiva läkemedlen i USA, nog hade samma verksamma substanser som de läkemedel vi har i Sverige, men att de säkerligen hade andra namn.
//TL

1 kommentar:

Unknown sa...

Hahaha kul att få vara med :)
Kram